Regulamin sprzedaży produktów cyfrowych
1. Definicje.
- Sprzedawca / Usługodawca – Wydawnictwo KF Jolanta Śliwczyńska z siedzibą przy ul. Szczecińskiej 5 w 62-300 Września, NIP 789 125 97 07 adres poczty elektronicznej: waldemar@kwartalnikfotografia.pl , telefon +48 508 161 542
- Sklep – serwis sprzedażowy online, za pomocą którego Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną, w tym przede wszystkim prezentację Produktów, składanie zamówień, zawieranie Umów na odległość, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://kwartalnikfotografia.pl/shop/
- Produkt (zamiennie używane również jako Treść cyfrowa) – plik lub pliki w formie cyfrowej, w szczególności kursy online, ebooki i inne treści cyfrowe nieutrwalone na trwałym nośniku.
- Treść cyfrowa – plik lub pliki w formie cyfrowej, nieutrwalone na trwałym nośniku.
- Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą (lub osobą prowadzącą działalność nieewidencjonowaną) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zawiera Umowę z innym przedsiębiorcą bezpośrednio związaną z tą działalnością gospodarczą, ale Umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej ujawnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę o świadczenie Usługi elektronicznej lub Umowę Sprzedaży.
- Umowa – Umowa sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy klientem a Sprzedawcą w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, za pośrednictwem Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie.
- Umowa o dostarczenie treści cyfrowej (zamiennie używane również jako Umowa) – Umowa o dostarczenie Produktu zawarta ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego, na podstawie której Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia klientowi Produktu, a klient do zapłacenia Sprzedawcy ceny za Produkt.
- Umowa o dostarczenie Lead Magnet (zamiennie używane także jako Umowa LM) – Umowa o dostarczenie Treści cyfrowych w zamian za dane osobowe, której warunki zostały opisane w paragrafie zatytułowanym “Lead Magnet”, zgodnie z którą Sprzedawca dostarcza klientowi Lead Magnet w zamian za podanie przez niego danych osobowych w formie imienia oraz adresu e-mail.
- Regulamin – niniejszy Regulamin, dostępny pod adresem https://kwartalnikfotografia.pl/regulamin-sklepu/
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Siła wyższa – definiowana jest jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia (co obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwe do zapobieżenia (nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom) w szczególności pożary, powodzie, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, wybuchy epidemii, a także strajki generalne, zamieszki, działania wojenne, akty terrorystyczne, przewroty wojskowe. Również niektóre działania organów władzy państwowej, takie jak blokady granic państwowych czy wprowadzenie zakazów eksportu czy importu.
2. Postanowienia ogólne.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klientów Sklepu.
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Sklepu pod adresem https://kwartalnikfotografia.pl/shop/
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż na terytorium Polski.
- Klienci mogą porozumiewać się ze Sprzedawcą drogą pisemną, elektronicznie lub telefonicznie (dane kontaktowe jak w punkcie 1.1.1 Regulaminu), przy czym zamówienia Klienci składają zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie5. niniejszego Regulaminu. Sprzedawca umożliwia także kontakt przez kanały społecznościowe takie jak profil na Facebookuhttps://www.facebook.com/kwartalnik profil na Instagramie https://www.instagram.com/kwartalnik_fotografia/. Sprzedawca odpowiada na wysłane zapytania w godzinach funkcjonowania Sklepu tj. od poniedziałku do piątku od 10 do 17.
- Sprzedawca, oświadcza, że nie jest w stanie zapewnić, że opinie na temat Towarów opublikowane na stronach sklepu lub social mediach sklepu pochodzą wyłącznie od konsumentów, którzy Towar faktycznie nabyli.
- E-booki sprzedawane w Sklepie są dostępne w formacie PDF.
- Treści cyfrowe sprzedawane w Sklepie ze względu na swoją specyfikę nie wymagają aktualizacji dla zachowania ich zgodności z Umową.
3. Zasady korzystania ze sklepu.
- Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych, takich jak:
- komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne połączone z siecią internet
- przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge – zaktualizowane do najnowszych wersji
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768
- W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu komputerowego lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych wymienionych w punkcie 3.2. Regulaminu, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość świadczonych przez niego usług drogą elektroniczną.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Jest on zobowiązany w szczególności do:
- powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub jej elementy techniczne,
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym w szczególności treści obraźliwych lub wulgarnych, nawołujących do przemocy lub innych działań sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami, albo które naruszają dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Sklepie wyłącznie dla własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy.
- W przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności poprzez naruszenie postanowień punktu 3.4. Regulaminu, Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym.
- Informacje podane przez Klienta w toku składania zamówienia powinny być zgodne z prawdą, aktualne oraz dokładne. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia w przypadku gdy podane dane uniemożliwiają realizację zamówienia, w szczególności uniemożliwiają prawidłowe doręczenie Towaru. Przed odmową realizacji Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu ustalenia danych w zakresie umożliwiającym zrealizowanie zamówienia.
- Usługodawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie internetowej Sklepu. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
4. Usługi elektroniczne.
- Usługodawca świadczy drogą elektroniczną bezpłatne i dobrowolne usługi polegające na przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie, udostępnianiu formularza umożliwiającego złożenie zamówienia na produkty a także korzystania z formularza kontaktowego, założenia konta użytkownika.
- Usługa formularza zamówienia polega na umożliwieniu Klientom składania zamówień na produkty oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 5. Regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Usługa Formularza Kontaktowego polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z powyższej usługi możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedającego.
- Usługa Konta użytkownika polegająca na założeniu i utrzymywaniu Konta w Sklepie, świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów usunąć swoje konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy drogą pisemną, lub za pośrednictwem e-mail.
- Wskazane w punkcie 4.1. Usługi świadczone są przez Usługodawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Sklepu były na najwyższym poziomie, jednakże Sprzedawca nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Sklepu w szczególności przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, koniecznością modernizacji, czy rozbudowy Sklepu.
- Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w dostawie usług elektronicznych, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną można zgłaszać pisemne, lub drogą mailową (dane kontaktowe wskazane w punkcie 1.1.1. Regulaminu). W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej ze świadczonymi przez Usługodawcę usługami. Reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni.
5. Własność intelektualna.
- Sprzedawca informuje, że oferowane przez Sprzedawcę Produkty cyfrowe stanowią utwory w
rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Prawa autorskie
do tych utworów przysługują Sprzedawcy i podlegają ochronie. - Klient zobowiązuje się respektować prawa autorskie przysługujące Sprzedawcy i używać
Produktów wyłącznie na użytek osobisty. Klient jest świadomy, że za ich naruszenie, w szczególności
poprzez dalsze bezprawne rozpowszechnianie, przewidziana jest odpowiedzialność cywilna lub karna
zgodnie z właściwymi przepisami.
6. Zasady dokonywania zakupów.
- Klient może dokonać zakupu Produktu znajdującego się w asortymencie Sklepu poprzez złożenie
zamówienia. Klient składa zamówienie po podaniu niezbędnych danych osobowych umożliwiających
realizację zamówienia. - Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- Klient dokonuje wyboru Produktu znajdującego się w sprzedaży w chwili składania zamówienia,
zgodnie z jego opisem i ceną, oraz określając jego ilość. Klient kompletuje zamówienie podejmując
kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia zamówienia w oparciu o wyświetlane mu
komunikaty oraz informacje dostępne na Stronie. - W trakcie składania zamówienia – aż do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” Klient ma
możliwość modyfikowania zamówienia w szczególności w zakresie wyboru towaru oraz jego ilości - Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie
złożonego Zamówienia. - W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie
danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”. - Z chwilą skutecznego dokonania płatności, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zawarta zostaje
umowa o dostarczenie treści cyfrowych. Potwierdzenie zakupu zostanie również wysłane na adres email podany w formularzu zamówienia. - Sprzedawca dostarczy Produkt Klientowi niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia dokonania
pełnej płatności przez Klienta. Zakupiony przez Klienta Produkt zostanie dostarczony Klientowi w
sposób i w terminie wskazanym w opisie danego Produktu cyfrowego. W przypadku, gdy Klient nie
jest w stanie uruchomić Produktu, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą pod adresem
waldemar@kwartalnikfotografia.pl. - Na każde zamówienie wystawiana jest faktura bez vat. Dostarczana jest ona drogą elektroniczną
na adres e-mail wskazany w procesie składania zamówienia. Akceptacja Regulaminu stanowi
jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej. Wskazanie przez
Klienta danych do wystawienia faktury bez VAT w postaci numeru NIP oraz firmy jednoosobowej
działalności gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia umowy jako przedsiębiorca
7. Płatność.
- Zamówienia złożone w Sklepie mogą być opłacone:
a. z góry (przed odbiorem przedmiotu zamówienia) – płatne bezpośrednio na konto
bankowe Sprzedawcy za pośrednictwem systemu Przelewy24 (przelew elektroniczny
lub płatność kartą płatniczą: Visa, Mastercard, Maestro)
b. z góry – tradycyjnym przelewem na konto bankowe Sprzedawcy - Sprzedawca uprawniony jest do anulowania zamówienia w razie niedokonania przez Klienta pełnej
płatności w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania przez Klienta potwierdzenia złożenia
zamówienia (dot. płatności tradycyjnym przelewem bankowym). Anulowanie zamówienia oznacza, że
Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji. - Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem
Centrum Rozliczeniowego Przelewy24. Usługi te świadczy PayPro S.A. z siedzibą przy ul.
Kramarskiej 15 w Poznaniu
8. Cena.
- Cena Produktu podana jest w złotych polskich i uwzględnia podatek od towarów i usług (cena
brutto). - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów.
Uprawnienie to nie ma wpływu na wartość zamówienia złożonego przed datą zmiany ceny.
9. Reklamacje towarów (rękojmia).
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za wady fizyczne lub prawne
Towarów na podstawie art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego. - Sprzedawca w okresie dwóch lat od otrzymania towaru przez Konsumenta ponosi
odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towaru. W przypadku wady fizycznej
towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo
wynikający z okoliczności lub przeznaczenia albo został wydany kupującemu w stanie niezupełnym
oraz inne wady określone w art. 5561 kodeksu cywilnego. Wada prawna zachodzi wówczas, gdy
towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej. - W przypadku wystąpienia wady towaru Konsumentowi przysługuje wobec Sprzedawcy jedno z
poniższych roszczeń reklamacyjnych:
a) złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (Konsument nie może złożyć oświadczenia o
odstąpieniu od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.),
b) żądanie obniżenia ceny Towaru, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta wymieni Towar na wolny od wad albo wadę usunie,
c) żądanie wymiany Towaru na wolny od wad,
d) żądanie usunięcia wady. - Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem
roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. - Reklamację można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe podane w punkcie 1.1.1.
Regulaminu, wraz z opisem wady i dowodem zakupu. Sprzedawca udostępnia na stronach Sklepu
przykładowy wzór reklamacyjny, z którego Klient może skorzystać. - Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności następujące dane: imię i nazwisko
Konsumenta, adres, ID zamówienia, datę transakcji, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta
bankowego i dane kontaktowe. - Konsument otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od
dnia następnego od otrzymania przez Sprzedawcę informacji o reklamacji. Konsument zostanie
powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w
trakcie składania Zamówienia. - Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi
w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami oraz w stosunku do Przedsiębiorców na
prawach konsumenta. - Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem a Sprzedawcą,
rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
10. Prawo do odstąpienia od umowy.
- Klient będący Konsumentem a także przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić
od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy
rozpoczyna się od momentu opłacenia Zamówienia. Punkt 10.2 stosuje się. - W przypadku Produktów cyfrowych, jeśli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach
konsumenta zażąda spełnienia świadczenia (dostarczenia treści cyfrowej w formie Produktu)
przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, straci on w ten sposób prawo do
odstąpienia od umowy. Klient zatem zachowuje prawo odstąpienia od umowy, jeśli nie
pobierze treści cyfrowych (lub nie zacznie z nich korzystać w inny sposób na przykład poprzez
rozpoczęcie kursu online) przed upływem 14 dni od momentu opłacenia zamówienia, dopiero
po tym terminie. - Przez spełnienie świadczenia rozumie się pierwszą czynność dokonaną przez Konsumenta lub
Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, która prowadzi do umożliwienia legalnego zapoznania się z
treścią Produktu. Czynność ta może polegać w szczególności na zalogowaniu się do Konta, pobraniu,
przesłaniu, wysłaniu, wyświetleniu, otwarciu Produktu a także potwierdzeniu nabycia Produktu ustnie,
telefonicznie, e-mailowo lub w inny sposób, jaki wiąże się ze składaniem oświadczeń woli na
odległość. - Uprawniony do odstąpienia umowy Klient realizuje to prawo poprzez wysłanie stosownego
oświadczenia w dowolnej formie w tym między innymi na adres siedziby Sprzedawcy lub za pomocą
poczty elektronicznej na adres e-mail: waldemar@kwartalnikfotografia.pl. Sprzedawca udostępnia
wzór odstąpienia od umowy, z którego Klient może skorzystać. - Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od
umowy na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. - W przypadku odstąpienia od Umowy, umowę taką uważa się za niezawartą, a strony zobowiązane
są zwrócić to, co sobie na jej podstawie wzajemnie świadczyły. - Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy zwraca uprawnionemu Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności. - Zwrot o którym mowa powyżej zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności,
jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji.
11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji dochodzenia roszczeń.
- Sprzedawca informuje, iż Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z
pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania
Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej: https://
webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show. - Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawarciem
umowy ze Sprzedawcą na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez
strony konfliktu. - Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami
i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę
internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do
pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z
internetowej umowy sprzedaży, umowy o dostarczenie treści cyfrowych lub umowy o świadczenie
usług. - Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu
między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) Rzecznika
Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) a także zwracając się do
stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu. Informacje dla
Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, w tym informacje o
podmiotach uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów (w szczególności Rzecznicy
Konsumentów lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej) dostępne są również na stronie
internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl).
12. Bezpieczeństwo Danych Osobowych.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień
niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w
oparciu o zasady wskazane w Polityce Prywatności opublikowanej na stronach Sklepu - Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza
Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania. - Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych
wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez Sprzedawcę zostały opisane w Polityce
Prywatności, która znajduje się na stronie kwartalnikfotografia.pl
13. Postanowienia końcowe.
- W Sklepie umowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub aktualizacji niniejszego Regulaminu. Do umów
zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia
zamówienia przez Klienta. - W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa
polskiego, w tym zwłaszcza kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz
inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa. - Niniejszy Regulamin obowiązuje od 02.05.2022 r
Regulamin sprzedaży produktów fizycznych
1. Definicje
- Pojęcia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
- Sprzedawca / Usługodawca – Wydawnictwo KF Jolanta Śliwczyńska z siedzibą przy ul.
Szczecińskiej 5 w 62-300 Września, NIP 789 125 97 07 adres poczty elektronicznej:
waldemar@kwartalnikfotografia.pl, telefon 508 161 542 - Sklep – serwis sprzedażowy online, za pomocą którego Usługodawca świadczy usługi drogą
elektroniczną, w tym przede wszystkim prezentację Produktów, składanie zamówień,
zawieranie Umów na odległość, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym
kwartalnikfotografia.pl - Produkt / Towar – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży przez Sprzedawcę, będąca
przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. - Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. - Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową
działalność gospodarczą, która zawiera Umowę z innym przedsiębiorcą bezpośrednio
związaną z tą działalnością gospodarczą, ale Umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej ujawnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej. - Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna
lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają
zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę o świadczenie Usługi
elektronicznej lub Umowę Sprzedaży. - Umowa zawarta na odległość – Umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego
systemu zawierania umów na odległość, za pośrednictwem Sklepu, bez jednoczesnej
fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie. - Regulamin – niniejszy Regulamin, dostępny pod adresem https://kwartalnikfotografia.pl/regulamin-sklepu/
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu. - Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy. - Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz.
93 ze zm.). - Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). - Siła wyższa – definiowana jest jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia (co
obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwe do
zapobieżenia (nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom) w szczególności pożary,
powodzie, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, wybuchy epidemii, a także strajki generalne,
zamieszki, działania wojenne, akty terrorystyczne, przewroty wojskowe. Również niektóre
działania organów władzy państwowej, takie jak blokady granic państwowych czy
wprowadzenie zakazów eksportu czy importu.
2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także
prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klientów Sklepu. - Sprzedawca prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Sklepu pod adresem kwartalnikfotografia.pl.
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż na terytorium Polski.
- Klienci mogą porozumiewać się ze Sprzedawcą drogą pisemną, elektronicznie lub telefonicznie
(dane kontaktowe jak w punkcie 1.1.1 Regulaminu), przy czym zamówienia Klienci składają zgodnie z
procedurą przewidzianą w punkcie 5. niniejszego Regulaminu.
3. Zasady korzystania ze sklepu
- Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest
po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia. - Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Produkty,
niezbędne jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych, takich jak:
a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne połączone z siecią internet
b) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari,
Microsoft Edge – zaktualizowane do najnowszych wersji
c) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
d) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi
Javascript
e) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768 - W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu komputerowego lub oprogramowania, które nie
spełnia wymogów technicznych wymienionych w punkcie 3.2. Regulaminu, Usługodawca nie
gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na
jakość świadczonych przez niego usług drogą elektroniczną. - Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z
obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Jest on
zobowiązany w szczególności do:
a) powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe
funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość
Sklepu lub jej elementy techniczne,
b) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym w
szczególności treści obraźliwych lub wulgarnych, nawołujących do przemocy lub innych
działań sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami, albo które naruszają dobra osobiste i
inne prawa osób trzecich,
c) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Sklepie wyłącznie dla własnego użytku
osobistego,
d) korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy. - W przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności poprzez
naruszenie postanowień punktu 3.4. Regulaminu, Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do
korzystania ze Sklepu, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów
Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym. - Informacje podane przez Klienta w toku składania zamówienia powinny być zgodne z prawdą,
aktualne oraz dokładne. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia w
przypadku gdy podane dane uniemożliwiają realizację zamówienia, w szczególności uniemożliwiają prawidłowe doręczenie Towaru. Przed odmową realizacji Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu ustalenia danych w zakresie umożliwiającym zrealizowanie zamówienia.
- Usługodawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, których warunki każdorazowo
zostaną podane na stronie internetowej Sklepu. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin
danej promocji nie stanowi inaczej.
4. Usługi elektroniczne
- Usługodawca świadczy drogą elektroniczną bezpłatne i dobrowolne usługi polegające na
przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie, udostępnianiu formularza umożliwiającego złożenie zamówienia na produkty a także korzystania z formularza kontaktowego, założenia konta użytkownika . - Usługa formularza zamówienia polega na umożliwieniu Klientom składania zamówień na produkty
oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 5. Regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu zamówienia. - Usługa Formularza Kontaktowego polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na
stronie internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z powyższej usługi możliwa jest
w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedającego. - Usługa Konta użytkownika polegająca na założeniu i utrzymywaniu Konta w Sklepie, świadczona
jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz
historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem
swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła. Klient może w każdej chwili, bez
podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów usunąć swoje konto poprzez wysłanie stosownego
żądania do Usługodawcy drogą pisemną, lub za pośrednictwem e-mail. - Wskazane w punkcie 4.1. Usługi świadczone są przez Usługodawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w
tygodniu. - Sprzedawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Sklepu były na najwyższym
poziomie, jednakże Sprzedawca nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności
Sklepu w szczególności przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu,
koniecznością modernizacji, czy rozbudowy Sklepu. - Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności
za zakłócenia w dostawie usług elektronicznych, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu
spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu
internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. - Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną można zgłaszać pisemne, lub
drogą mailową (dane kontaktowe wskazane w punkcie 1.1.1. Regulaminu). W reklamacji Klient
powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości związanej ze świadczonymi przez Usługodawcę usługami. Reklamacje będą
rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni.
5. Składanie zamówień
- Klient może dokonać zakupu Towaru znajdującego się w asortymencie Sklepu poprzez złożenie
zamówienia. Klient składa zamówienie poprzez stronę internetową Sklepu po podaniu niezbędnych
danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia. - Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- Klient dokonuje wyboru Towaru znajdującego się w asortymencie Sklepu w chwili składania
zamówienia, zgodnie z jego opisem i ceną, oraz określając jego ilość. Klient kompletuje zamówienie
korzystając z koszyka i podejmując kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia
zamówienia w oparciu o wyświetlane mu komunikaty oraz informacje dostępne na stronie. - W trakcie składania zamówienia – aż do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” Klient ma
możliwość modyfikowania zamówienia w szczególności w zakresie wyboru Towaru oraz jego ilości, a
także ma możliwość wprowadzić posiadany kod promocyjny, jeśli Sprzedawca taki wcześniej
udostępnił. - Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone
zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie
zawierać informacje dotyczące: przedmiotu zamówienia, jednostkowej oraz łącznej ceny
zamawianych Produktów oraz metody płatności. - W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie
danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”. - Z chwilą wysłania zamówienia, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zawarta zostaje umowa
sprzedaży towarów objętych zamówieniem. Potwierdzenie zakupu zostanie również wysłane na
adres e-mail podany przez Klienta w trakcie składania zamówienia. - Zakupiony przez Klienta towar zostanie wysłany Klientowi na adres podany w czasie składania
Zamówienia w ciągu 5 dni roboczych. - Na każde zamówienie wystawiana jest faktura bez VAT. Faktura bez VAT jest dostarczana drogą
elektroniczną na adres e-mail wskazany w procesie składania zamówienia. Akceptacja Regulaminu
stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej. Wskazanie
przez Klienta danych do wystawienia faktury VAT w postaci numeru NIP oraz firmy jednoosobowej
działalności gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia umowy sprzedaży jako przedsiębiorca..
6. Cena
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu podana jest w złotych polskich i uwzględnia
podatek od towarów i usług (cena brutto). - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów.
Uprawnienie to nie ma wpływu na wartość zamówienia złożonego przed datą zmiany ceny.
7. Płatność i realizacja zamówień
- Zamówienia złożone w Sklepie mogą być opłacone:
a. z góry (przed odbiorem przedmiotu zamówienia) – płatne bezpośrednio na konto
Sklepu (przelew elektroniczny lub płatność kartą płatniczą: Visa, Mastercard,
Maestro)
b. z góry – tradycyjnym przelewem na konto bankowe Sprzedawcy
- Realizacja zamówienia odbywa się w czasie wskazanym na stronie Sklepu (każdorazowo wskazany jest w opisie produktu), jeśli nie odbywa się w ciągu 3 dni roboczych i liczona jest od momentu zaksięgowania płatności za Zamówienie do momentu nadania wysyłki do Klienta. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania zamówienia do wysyłki albo przygotowania do odbioru osobistego przez Klienta.
- Sprzedawca uprawniony jest do anulowania zamówienia w razie niedokonania przez Klienta pełnej
płatności w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania przez Klienta potwierdzenia złożenia
zamówienia (dot. płatności tradycyjnym przelewem bankowym). Anulowanie zamówienia oznacza, że
Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji. - Czas realizacji Zamówienia może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. W
przypadku, gdy realizacja zamówienia nie jest możliwa w czasie wskazanym podczas składania
Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta oraz wskaże nowy, przybliżony
termin realizacji zamówienia. Jeżeli nowy termin nie zostanie zaakceptowany przez Klienta – może on
odstąpić od umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. - Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem
Centrum Rozliczeniowego Przelewy24. Usługi te świadczy Pay Pro S.A. z siedzibą przy ul.
Kanclerskiej 15 w 60-327 Poznań.
8. Dostawa
- Dostawa zamówionych Towarów odbywa się na terenie Polski w wybrany przez Klienta sposób
wysyłki wskazany w trakcie składania Zamówienia. Czas dostawy liczony jest od momentu nadania
zamówienia do wysyłki. - Zamówione Towary dostarczane są za pośrednictwem Dostawców wskazanych na stronie Sklepu.
Stawki oraz przybliżony czas dostarczenia towaru każdorazowo określony jest na stronie Sklepu. - Klient zobowiązany jest do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma zostać
dostarczony zamówiony Towar. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego
adresu, Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego Towaru. - W przypadku wyboru Paczkomatów InPost 24/7 (InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w
Krakowie) jako Dostawcy, adresem Dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w
momencie składania zamówienia. - Sprzedawca umożliwia odbiór osobisty Towaru przez Klienta.
9. Reklamacje towarów (rekojmia)
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za wady fizyczne lub prawne
Towarów na podstawie art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego. - Sprzedawca w okresie dwóch lat od otrzymania Towaru przez Konsumenta ponosi
odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towaru. W przypadku wady fizycznej
towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo
wynikający z okoliczności lub przeznaczenia albo został wydany kupującemu w stanie niezupełnym
oraz inne wady określone w art. 5561 kodeksu cywilnego. Wada prawna zachodzi wówczas, gdy
Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej. - W przypadku wystąpienia wady Towaru Konsumentowi przysługuje wobec Sprzedawcy jedno z
poniższych roszczeń reklamacyjnych:
a) złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (Konsument nie może złożyć oświadczenia o
odstąpieniu od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.),
b) żądanie obniżenia ceny Towaru, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta wymieni Towar na wolny od wad albo wadę usunie,
c) żądanie wymiany Towaru na wolny od wad,
d) żądanie usunięcia wady. - Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem
roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. - Reklamację można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe podane w punkcie 1.1.1.
Regulaminu, wraz z opisem wady i dowodem zakupu w Sklepie. Sprzedawca udostępnia na stronach
Sklepu przykładowy wzór reklamacyjny, z którego Klient może skorzystać. - Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności następujące dane: imię i nazwisko
Konsumenta, adres, ID zamówienia, datę transakcji, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta
bankowego i dane kontaktowe. - Konsument otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od
dnia następnego od otrzymania przez Sprzedawcę informacji o reklamacji. Konsument zostanie
powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w
trakcie składania zamówienia. - Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi
w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami oraz w stosunku do Przedsiębiorców na
prawach konsumenta.
10. Prawo do odstąpienia od umowy
- Klient, będący Konsumentem a także przedsiębiorca na prawach konsumenta, ma prawo odstąpić
od Umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy
sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub osobę
trzecią wskazaną przez Konsumenta, inną niż Dostawca. - Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie ma zastosowania do podmiotów prowadzących
działalność gospodarczą, w tym działalność zawodową, które w ramach tej działalności i na jej
potrzeby dokonują zakupu bezpośrednio związanego z tą działalnością w Sklepie. - Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta realizuje prawo odstąpienia od Umowy
poprzez wysłanie stosownego oświadczenia w dowolnej formie w tym między innymi na adres
siedziby Sprzedawcy lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail waldemar@kwartalnikfotografia.pl. Sprzedawca udostępnia wzór odstąpienia od umowy na stronach Sklepu, z którego uprawniony Klient może skorzystać.
- Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od
Umowy na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. - W przypadku odstąpienia od Umowy, umowę taką uważa się za niezawartą, a strony zobowiązane
są zwrócić to, co sobie na jej podstawie wzajemnie świadczyły. - Towar powinien zostać odesłany przez Konsumenta lub przedsiębiorcę na prawach konsumenta
niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od umowy. Koszt
odesłania Towaru do Sprzedawcy pokrywa Konsument. - Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponoszą odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Zakres tej
odpowiedzialności jest ustalany w oparciu o porównanie wartości Towaru nowego z wartością Towaru
zwracanego, obliczoną według stopnia zużycia. - Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy sprzedaży, zwraca wszystkie dokonane płatności, w tym koszt dostawy Towaru, z
zastrzeżeniem punktu 10.10. niniejszego Regulaminu. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze
zwrotem wartości Zamówienia wraz z kosztami dostawy do czasu zwrotnego otrzymania Towaru lub
do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi
pierwsze. - Zwrot o którym mowa powyżej zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności,
jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji. - Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż
najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany
do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów.
11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca informuje, iż Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z
pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania
Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej: https://
webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show. - Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą
towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu. - Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami
i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę
internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do
pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z
internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. - Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu
między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) Rzecznika
Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) a także zwracając się do
stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu. Informacje dla
Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, w tym informacje o
podmiotach uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów (w szczególności Rzecznicy
Konsumentów lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej) dostępne są również na stronie
internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl).
12. Bezpieczeństwo danych osobowych
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień
niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w
oparciu o zasady wskazane w Polityce Prywatności opublikowanej na stronach Sklepu. - Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza
Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania. - Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych
wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez Sprzedawcę zostały opisane w Polityce
Prywatności, która jest dostępna w stopce strony WWW.
13. Postanowienia końcowe
- W Sklepie Umowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub aktualizacji niniejszego Regulaminu. Zmieniony
regulamin zostanie udostępniony w Sklepie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje
się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta. - W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa
polskiego, w tym zwłaszcza kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz
inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa. - Niniejszy Regulamin obowiązuje od 2.05.2022 r.